tisdag 25 mars 2008

Snö

Det blev dåligt med spårande, snön dök upp, och jag har hört att man inte ska träna spår med nybörjarhundar i snö eftersom det kan bli så att de går efter synintryck istället för lukt. Så nu ligger det på hyllan tills våran tittar fram igen.

Jag längtar efter våren, men det gör inte Åskar.

Älskade Åskar älskar snö, och är som lyckligast när han kan skutta runt i snön och äta och busa. Så den senaste veckan har varit ett evigt busande i snö. Man kan inte tro att Åskar är född på västkusten och har bott här hela sitt liv, han är nog en norrlänning som husse sin :)

Jag tycker det är svårt att hitta på aktivering för hundar när det är snö ute, så har ni några tips så får ni gärna skriva.

1 kommentar:

Eleonor (Elle) sa...

Tänk vid Bjursjön var jag väldigt ofta när jag bodde i Uddevalla ... Jag bodde då på järvstigen...