söndag 16 mars 2008

Spår

Dags för det första träningsdagboksinlägget.

Idag var det dags att träna lite spår, något vi ganska så nyligen började träna seriöst, eftersom vi har kommit fram till att Åskar inte passar till att träna lydnad förutom till vardags och skoj. Spår är däremot något vi tror kan funka bra.

Var : Skog uppe vid Bjursjön i Uddevalla.

Ny eller gammal plats:
Vanligtvis promenadplats, första gången vi lägger ett spår där.

Spårmark:
Blandad skog, tyvärr blöt mossa.

Liggtid:
Ca 15 minuter

Sträcka:
Ca 100 m

Hur lång tid tog det att gå spåret?
Ca 3 min

Vinklar:
Inga förutom mitt vinglande för att inte snubbla.

Apporter:
Inga

Temperatur:
Ca 10 C

Vind:
5 m/s

Väder:
Soligt och inga moln

Klockslag
: Ca 12.00

Belöning:
Massa levergodis

Åskars humör:
Pigg och glad som vanligt, överlycklig över att få arbeta.

Saras humör:
Kunde ha varit bättre, relativt dåligt. En av de "sämre" dagarna.

Vad gick bra?Vad gick dåligt? Varför?
Åskar var arbetsvillig, kunde gärna ta det lite lugnare. Tappade spåret några gånger men fann det igen. Jag borde haft fler riktmärken, borde börja snitsla spåret eftersom jag tappar bort var jag är. Marken var väldigt blöt så det var jobbigt för mig, Åskar märktes inget av.

Att tänka på till nästa gång:
Försöka hejda Åskar lite så det inte går allt för snabbt, märka ut spåret bättre, (införskaffa spårsnitslar!) Välja ut torrare mark.

Inga kommentarer: