onsdag 16 april 2008

Spår

Gud vad kassa vi har varit här hemma med att lägga spår, det har inte blivit förens nu.. Snacka om latmaskar, och det är så töntigt av oss också eftersom både jag och Åskar tycker det är jätte roligt, så vi får skärpa oss.

Nu får ni inte tro att vi inte aktiverar Åskar, men det gör vi, även fast vi inte alltid skriver här, ska försöka skärpa mig med deet också.

Var :
Skog uppe vid Bjursjön i Uddevalla.

Ny eller gammal plats:
Vanligtvis promenadplats, andra gången vi lägger spår där

Spårmark: Blandad skog, blöt mossa i vissa partier

Liggtid:
Ca 10 minuter

Sträcka:
Ca 200 m

Hur lång tid tog det att gå spåret?
Ca 3 min

Vinklar:
Inga förutom mitt vinglande för att inte snubbla.

Apporter:
Inga

Temperatur:
Ca 11- 12 C

Vind:
5 m/s

Väder:
Soligt och med stackmoln

Klockslag
: Ca 16.30

Belöning:
Blandat gott godis. (Sånt som man kan köpa löst på djuraffären)

Åskars humör:
Pigg och glad som vanligt, framåt.

Saras humör: Bra och utvilad.

Vad gick bra?Vad gick dåligt? Varför?
Åskar var duktig, han tog upp spåret, men jag tyckte han tappade det lite för många gånger för att jag ska vara nöjd, han arbetade i ett bra tempo. Har ju fortfarande inte skaffat snitslar, vilket är dumt eftersom det behövs. Jag glömde även bort på 2:a spåret vi la, att ha vinden i ryggen, jag hade den i sidan istället och det syndes tydlig på Åskars spårande. Per la det första spåret det gick mycket bättre, men där fick Åskar nog det enklare eftersom Per hade nog vinden i ansiket.

Att tänka på till nästa gång:
Visa tydligt för Åskar vart spåret börjar, se till så att han alltid klarar det, jag ska tänka på vinden, och jag måste verkligen införskaffa spårsnistlar!

Inga kommentarer: