fredag 18 april 2008

Spår

Var : Ovanför Dalaberg.

Ny eller gammal plats:
Han har varit där och gått promenader tidigare, men aldrig tränat.

Spårmark: Blandad skog, blöt mossa i vissa partier, samt grästuvor emellanåt

Liggtid:
Ca 10 minuter

Sträcka:
Ca 250 m

Hur lång tid tog det att gå spåret?
Ca 4 min

Vinklar:
Inga förutom mitt vinglande för att inte snubbla.

Apporter:
Inga

Temperatur:
Ca 11- 12 C

Vind:
2 m/s

Väder:
Soligt och med stackmoln

Klockslag
: Ca 16.00

Belöning:
Kattmat

Åskars humör:
Inte lika pigg som vanligt, men ändå glad och framåt.

Saras humör: Bra och utvilad.

Vad gick bra?Vad gick dåligt? Varför?
Första spåret som jag la gick faktiskt inge vidare bra, han gick fram och tillbaka i spåret, och ibland helt åt helvete långt iväg från spåret, ibland körde han sök istället för spår, och jag fick riktigt ångest, ska det va så här resten av tiden liksom? Sista 5 metrarna på första spåret dock hyfsat och han var spårsäker. Andra spåret gick lite bättre, han stannade upp i bland och tog mini-pauser men jag tyckte ändå att han följde spåret hyfsat. Ärligt talat vet jag inte varför det gick så dåligt, var det för att vi bytte skog? Eller var han bara inte på humör?

Att tänka på till nästa gång:
Införskaffa de där j*vla spårsnitslarna och linan, resten tror ja gfår vänta och se om det bara var idag han var så här eller om jag kan hitta något fel senare...

Inga kommentarer: