onsdag 23 april 2008

Spår

Var : Föräldrarnas skog i Sund/möklinta

Ny eller gammal plats:
Han har varit där och gått promenader tidigare och vi har lagt ett viltspår där en gång tidigare för några år sedan.

Spårmark: Bra "skogmark" rätt torrt.

Liggtid:
Ca 15 minuter

Sträcka:
Ca 250 m

Hur lång tid tog det att gå spåret?
Ca 4 min

Vinklar:
Några stycken pga att det ibland kom buskar eller träd och jag var då tvungen att väja åt sidan.

Apporter:
Inga

Temperatur:
Ca 13 C

Vind:
4 m/s

Väder:
Soligt och med stackmoln

Klockslag
: Ca 14.00

Belöning:
Blöt hundmat "Bozitas"

Åskars humör:
Rätt stressad pga att vi är bortresta, men han var pigg och framåt. Tyvärr går han ju på smärtstillande och pencillin för tillfället - men det är inget som märks.

Saras humör: Bra , men trött sen bilfärden.

Vad gick bra?Vad gick dåligt? Varför?
Spåret gick faktiskt riktigt jävla bra, jag hade äntligen införskaffat en spårlina så jag var nu 15 m bakom honom, han tog spåret snabbt och följde det, en gång började han "flumma" och söka istället för spåra, men då sa jag bara "Åskar Spår" och han tog upp det igen och fann belöningen. Han vinglade inte alls mycket i spåret och jag tyckte han var riktigt spårnoga. Det var inget som gick dåligt idag, utan det var en riktigt toppendag och jag är såå stolt över Åskar.

Att tänka på till nästa gång:
Införskaffa spårsnitslar.

Inga kommentarer: